Meer omzet, snelle return on investment

Doordat u het hele jaar door ook buiten op uw terras omzet kunt draaien, verdienen onze terras­oplossingen – water- en winddichte veranda’s van A-merk Markilux – zichzelf in no-time terug. Hoe snel precies? We laten een expert aan het woord:

Rekenvoorbeeld Ron Blauw

Een van onze klanten is Ron Blauw, bekende chef-kok en horecaondernemer met diverse culinaire bedrijven. Die kwam met de volgende rekensom, die geldt voor een restaurant in de hogere middenklasse.

De gemiddelde klant besteedt ongeveer 50 euro. Bij een rendement van 5% levert dat €2,50 netto winst per klant op.  Als je een nieuw terras creëert waar 100 mensen kunnen zitten, is dit goed voor 250 euro per dag winst. Gerekend over 10 maanden (300 dagen) komt dit op een extra winst van 75.000. Nou zitten natuurlijk niet al die stoelen elke avond vol. Gaan we uit van een realistische 70% bezetting, dan blijft nog altijd 52.500 € netto winst per jaar. Bij een rendement van 5% is een investering van 100.000€ in twee jaar terugverdiend. Haalt het restaurant een rendement van 10%, dan is de terugverdientijd nog maar één jaar.

Wat kost een veranda of een pergola?

Tot zover Ron Blauw. De kosten hangen van heel veel factoren af. Bij het ‘uit het niets’ creëren van een terras is de initiële investering relatief hoog. Daarna is er natuurlijk nog het onderhoud. Zo zult u – afhankelijk van het gebruik en de locatie – na drie tot vijf jaar de doeken willen vervangen om daarmee de uitstraling op te frissen. Net zo als u bij ‘vaste bouw’ de muren af en toe moet schilderen. Het frame en de motoren van Markilux zonneschermen zijn uitermate onderhoudsarm, met een garantie van maar liefst [x] jaar. Dus daar hebt u de eerste jaren geen kosten aan.

Kans op extra inkomen

Het is duidelijk, door het creëren van een overdekt en beschut terras kunt u flink wat extra winst creëren. En dan spreken we nog niet van de imagovoordelen van een horecabedrijf waar je ‘lekker buiten kunt zitten’.